13 Ağustos 2010 Cuma

Başlarken

Uzun süredir aklımda olan ve yapmayı planladığım bir şeye nihayet zaman ayırıp başlayabildim. Doğrusu neden yoğunluk mu tembellik mi bilemiyorum.


Ülkemizde başta futbol olmak üzere gittikçe daha çok ilgi gören ve para kazandıran profesyonel spor, yaygınlaşan düzenli egzersiz yapma çabası olduğunu mesleğim nedeniyle uzun süredir gözlemliyorum. Ama bundan daha baskın olarak ön plana çıkan birşey spora başlama ve devam ettirme sürecinde son derece kısıtlı bilgi ve birikimle hareket edildiği gerçeği. Sıradan insanları geçtim üyeliklerine yüzlerce lira verilen spor merkezlerinde görev alanların bile bu konuda birikimi son derece sınırlı.


Egzersizin hiç kuşkuya yer bırakmayacak şekilde vücut ve ruh sağlığı için son derece yararlı olduğu, bir çok hastalığın görülme sıklığını azalttığı ve hatta insan ömrünü uzattığı kanıtlanmış durumda. Ancak uygun şekilde- ya da doğru yapılmayan egzersizin sakatlıklara yol açtığı ve dolayısıyla spora katılımı sınırlayarak yararlı etkilerinin ortaya çıkmasını engellediği de bilinmekte.


Burada kendimden kısa olarak bahsetmemim de iyi olacağını düşünüyorum;yaklaşık 17 yıllık hekimim. 12 yıldır fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanlığı yapıyorum. Ayrıca spor ve egzersiz tıbbı lisansüstü eğitimim var ve son 7-8 yıldır spor ve sporcu sakalıkları ile bunların tedavileri konusunda da çalışıyorum. Elimden geldiğince spor yapmaya çalışan iyi bir spor izleyicisi olduğumu da söyleyebilirim.


Yukarıda paylaştığım bilgilerden hareketle spor ve egzersiz sırasında neyin doğru ve neyin yanlış olduğunu, neyin nasıl yapılması gerektiğini ile ilgili bilgi ve deneyimlerimi aktarabildiğim kadarıyla paylaşmak için bu blogu oluşturmayı düşündüm. Umarım sporcu sağlığı ve sağlıklı spor yolundaki çabalara bir katkım olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder